Výprodej přileb značky NOLAN - slevy až 50%
Sleva na veškeré zboží ROBELL 30%
HONDA ST125 DAX, modelový rok 2024
Nový Dax, který po 41 letech absence v evropské nabídce Hondy znovu radostně vyjíždí, se v modelové řadě značky připojuje k minibike modelům Monkey a MSX125 Grom. Je autentický, robustní a nabízí ryzí požitek z jízdy. Disponuje lisovaným ocelovým rámem, 31mm inverzní vidlicí, 12palcovými koly a vzduchem chlazeným dvouventilovým motorem SOHC se čtyřstupňovou převodovkou a odstředivou spojkou. Bohatá výbava obsahuje kompletní LED osvětlení, kompaktní inverzní LCD displej a madlo pro spolujezdce. Nehmotnou a nadčasovou přitažlivost nezaměnitelného designu Dax však žádný výčet specifikací vystihnout nedokáže.
V tom, že Dax osloví jezdce středního věku, bude samozřejmě hrát roli nostalgie. Ti totiž možná Dax v mládí vlastnili a jsou rádi, že se vrací. Retro styl je však neméně důležitý i pro mladší majitele; tedy skutečné retro, ne jeho napodobenina. Některé stroje se odlišují díky svému specifickému stylu, přičemž model Dax ho má díky svému ikonickému rámu ve tvaru písmene T nadbytek. Odtud také pochází jeho název: protáhlé proporce stroje společně s malými 12“ koly připomínají vzhledem všeobecně oblíbeného jezevčíka
Unikátní, snadno použitelný a zábavný. Přesně takový je nový motocykl Honda Dax. Starý věrný přítel je zpět.
Dax je jednoduchý, a tak to má být. Ocelový rám zajišťuje pevnost a je v něm umístěna palivová nádrž, zatímco 31mm inverzní vidlice, dva zadní tlumiče a 12palcová kola s mohutnými pneumatikami zajišťují lehké řízení a dobrý výkon odpružení. Hydraulické kotoučové brzdy na obou kolech jsou vybaveny systémem ABS.
Robustní a úsporný dvouventilový motor SOHC o objemu 124 cm3 se vyznačuje lineárním přísunem výkonu a hladkým průběhem křivky točivého momentu. Řazení čtyř rychlostních stupňů zajišťuje odstředivá spojka, díky které stroj nepotřebuje páčku spojky na řídítkách. Díky tomu stačí k jednoduchému a zábavnému ovládání stroje plynová rukojeť v kombinaci s tradiční řadicí pákou na levé noze.
Veškeré osvětlení je tvořeno LED diodami a kruhový LCD displej zobrazuje přesně to, co jezdec potřebuje vědět. Pro spolujezdce je k dispozici chromované madlo.
I přes své malé rozměry nabízí Dax dostatek prostoru pro komfortní jízdu dvou dospělých osob.
Základem jeho stylu je rám, ke kterému je vše připevněno nebo v něm umístěno, což modelu Dax dodává nezaměnitelný retro vzhled. Totéž platí i pro ostatní části: tlusté sedlo pro dvě osoby (jeho výška je pouhých 775 mm), chromovaná vysoko posazená řídítka a výfuk inspirovaný terénními motocykly ze 70. let s vrtaným, drážkovaným a chromovaným tepelným štítem. Střední část rámu je opatřena černým pruhem s nápisem „Dax“ vyvedeným svérázným písmem, který se nachází hned vedle klasického loga Honda Wing, jenž odkazuje na dlouhou tradici. Unikátním detailem je kreslený obrázek jezevčíka.
Pod sugestivním kruhovým světlometem se nachází chromovaný blatník. Pro zvýšení atraktivity je světlomet opatřen charakteristickým kruhovým LED prstencem a z prostoru mezi tlumeným a potkávacím světlem elegantně vystupují ukazatele směru kombinované s pozičními světly. Kompaktní přístrojový panel je kulatý a je vybaven inverzním LCD displejem, zatímco zadní světlo a ukazatele směru inspirované světlometem jsou rovněž tvořeny LED diodami.
Spolujezdec má k dispozici elegantní chromované madlo. Hnací řetěz je před povětrnostními vlivy i před volným oblečením chráněn krytem. Jako volitelné příslušenství jsou k dispozici zadní nosič a vyhřívané rukojeti.
Ikonický design rámu ve tvaru písmene T v sobě ukrývá palivovou nádrž, vyznačuje se autentičností díky estetickým detailům a je vyroben z lisované oceli s využitím moderního technického know-how. Sklon vidlice a závlek jsou 24,9°/84 mm, rozvor kol činí 1 200 mm. Pohotovostní hmotnost činí pouhých 107 kg.
31mm inverzní vidlice zajišťuje dobrou odezvu odpružení a v kombinaci se širokými řídítky přispívá ke snadnému řízení. Dva zadní tlumiče jsou vyladěné s důrazem na komfort a dobrou ovladatelnost, a to i při jízdě se spolujezdcem. Černé 12palcové ráfky (ze super-cool modelu MSX125 Grom) jsou obuty do širokých balónových pneumatik o šířce 120 mm vpředu a 130 mm vzadu. Ty jsou zárukou jisté ovladatelnosti a hbité obratnosti.
Brzdná síla je regulována jednokanálovým systémem ABS. Hydraulické přední a zadní třmeny se zakusují do kotoučů o průměru 220/190 mm.
Více informacíZařazeno v kategoriích: 125 CCM
MOTOR |
|
Typ |
Vzduchem chlazený, čtyřtaktní, s rozvodem SOHC a se 2 ventily |
Zdvihový objem |
124 cm3 |
Vrtání x zdvih |
50,0 x 63,1 mm |
Kompresní poměr |
10,0 : 1 |
Maximální výkon |
6,9 kW při 7 000 ot./min. |
Max. točivý moment |
10,8 Nm při 5 000 ot./min. |
Úroveň hluku (dB) |
69 dB |
Olejová náplň |
1 litr |
PALIVOVÝ SYSTÉM |
|
Karburace |
Elektronické vstřikování paliva PGM-FI |
Objem palivové nádrže |
3,8 litru |
Spotřeba paliva |
1,5 l/100 km |
Emise CO2 (WMTC) |
35 g/km |
ELEKTRICKÁ SOUSTAVA |
|
Baterie |
12 V, 3,5 Ah |
HNACÍ ÚSTROJÍ |
|
Typ spojky |
Mokrá vícelamelová automatická odstředivá spojka |
Typ převodovky |
4stupňová rotační |
RÁM |
|
Typ |
Lisovaný páteřový rám |
PODVOZEK |
|
Rozměry (D x Š x V) |
1 760 x 760 x 1 020 mm |
Rozvor kol |
1 200 mm |
Záklon rejdového čepu |
24,9° |
Závlek |
84 mm |
Výška sedla |
775 mm |
Světlá výška |
180 mm |
Poloměr otáčení |
2 m |
Pohotovostní hmotnost |
107 kg |
ZAVĚŠENÍ KOL |
|
Typ vpředu |
31mm teleskopická inverzní vidlice, zdvih v ose kola 100 mm |
Typ vzadu |
Dva tlumiče, zdvih v ose kola 120 mm |
KOLA |
|
Typ vpředu |
5paprskové z lehké slitiny |
Typ vzadu |
5paprskové z lehké slitiny |
Pneumatika vpředu |
120/70-12M/C 51L |
Pneumatika vzadu |
130/70-12M/C 56L |
BRZDY |
|
Typ vpředu |
Jedna hydraulická s 220mm kotoučem, ABS s jednotkou IMU |
Typ vzadu |
Jedna hydraulická se 190mm kotoučem |
Typ ABS |
Jednokanálový systém ABS |
PŘÍSTROJE A ELEKTRONIKA |
|
Přístrojový panel |
LCD |
Světlomet |
LED |
Zadní světlo |
LED |