Výprodej přileb značky NOLAN - slevy až 50%
Sleva na veškeré zboží ROBELL 30%
Lehčí. Mnohem lehčí. Díky novému vyváženému podvozku a odpružení, které zajišťuje vyšší rychlost při jízdě v zatáčkách, si budete kolo po kole zlepšovat čas. A motor, který vytočíte z nuly do červeného pole otáček, budete mít pravou rukou naprosto pod kontrolou.
Vzali jsme model CRF450R a zvedli jsme laťku. A přesně o tom mistrovství světa v motokrosu je. Zcela nový rám šetří hmotnost a je již z výroby vybaven vyváženou tuhostí, upravenou geometrií řízení a odpružením, díky kterému je možné řezat zatáčky. U motoru jsme přepracovali sání, hlavu válců a výfukový systém, díky čemuž jsme dokázali zajistit vyšší výkon ve středních otáčkách a točivý moment v nízkých otáčkách s plynulou odezvou škrticí klapky. Upravili jsme také systém dekomprese a nová hydraulická spojka dodává stroji neúnavnou houževnatost. Systém kontroly trakce Honda (HSTC) nabízí 3 režimy řízení spotřeby pro maximální trakci zadního kola, zatímco vedení na prvních 100 metrech vám zajistí řízení kontroly rozjezdu a prokluzování kol HRC. A nová kapotáž je tenčí, lehčí a aerodynamičtější. Bleskový rozjezd a zajištění vedení nebylo nikdy snazší. Stejně tak vítězství.
Vítězství na mistrovství není dílem šťastné náhody. Závodníci vítězí díky promyšlené konstrukci. Zeptejte se týmu HRC a Tim Gajsera. Díky jejich snaze jsme vzali každou součástku modelu CRF450R a přemýšleli jsme, jak ji zkonstruovat a vyrobit lépe. Pro začátek jsme model odlehčili o 2 kg, což si okamžitě všimnete. Začali jsme podvozkem. Užší hlavní nosníky jsme odlehčili o 700 g a nový, zjednodušený rám ušetří dalších 320 g. Nejdůležitější změnou, kterou pocítíte nejvýrazněji je úprava žebrování za kyvnou vidlicí, díky čemuž jsme zachovali torzní tuhost, ale zároveň snížili boční tuhost o 20 %. Zvýšili jsme tak rychlost, trakci a přesnost při jízdě v zatáčkách. Hliníková kyvná vidlice má díky užším ramenům vyváženou tuhost, která ladí s rámem. Upraven byl také poměr zadního zavěšení Pro-Link. Motocykl má tužší sklon a závlek pro ostřejší řízení a vyšší světlou výšku. 49mm vidlice s vinutou pružinou Showa SFF se pyšní mimořádným 5mm zdvihem a větší tuhostí uchycení nápravy, spolu s horními a dolními třmeny. Větší ventil hlavního pístu v zadním tlumiči Showa zajišťuje rychlejší reakci a lepší pohlcení nárazu. A pružina je vyrobena z mimořádně lehké oceli.
Od 5 000 ot./min dostanete ještě více energie. A aby byl motor ještě silnější a měl plynulejší chod při nízkých otáčkách, vybavili jsme motocykl větší komorou nuceného sání vzduchu motoru s přístupem bez nářadí. Na komoru je napojeno upravené těleso škrticí klapky, které optimalizuje účinnost sání. Vstřikovací tryska s ostřejším úhlem vstřikuje palivo celou cestu zpět k motýlku, čímž zlepšuje pocit ze škrticí klapky. Nový je i systém dekomprese. Jeho protizávaží se pohybuje z pravé strany vačkové hřídele doleva, což zajišťuje stabilnější provoz při nízkých otáčkách motoru a zvýšenou odolnost vůči zablokování kola. Dvojité výfukové kanály používají oválný výstup, jeden zcela nový výfukový svod a tlumič výfuku, které dohromady ušetří 1,24 kg. Spojka je vybavena přídavnou destičkou a je hydraulická, což zajišťuje lepší ovládání a příjemnější manipulaci s páčkou spojky (má o 10 % lehčí chod). Spojka zároveň umožňuje stejnoměrný odpor páčky, když jde v závodě do tuhého. Opravdu do tuhého. Další drahocenné gramy jsme ušetřili na novém krytu hlavy válců z hořčíku a na menším, lehčím palivovém čerpadlu.
Více informacíZařazeno v kategoriích: Off road
Vrtání × zdvih (mm) | 96,0mm x 62,1mm |
Karburace | CDI elektronické vstřikování paliva |
Kompresní poměr | 13,5 : 1 |
Zdvihový objem motoru (cm3) | 449,7cc |
Motor | DOHC jednoválec, chlazený kapalinou, Uni-cam rozvod |
Startér | Elektrický |
Přední brzdy | 260 mm hydraulická kotoučová |
Zadní brzdy | 240 mm hydraulická kotoučová |
Přední zavěšení | Showa 49mm USD vidlice |
Zadní zavěšení | Showa monoshock s Honda Pro-Link |
Přední pneumatiky | Dunlop MX33F |
Velikost přední pneumatiky | 80/100-21-51M |
Velikost zadní pneumatiky | 120/80-19-63M |
Zadní pneumatiky | Dunlop MX33 |
Přední kola | Hliníkové |
Zadní kola | Hliníkové |
Úhel sklonu | 27,1° |
Rozměry (D × Š × V) (mm) | 2 183mm x 827mm x 1 267mm |
Typ rámu | Hliníkový dvojitý nosník |
Objem palivové nádrže (litry) | 6,3 litra |
Světlá výška (mm) | 336mm |
Pohotovostní hmotnost (kg) | 105,8kg |
Výška sedla (mm) | 965mm |
Závlek (mm) | 114mm |
Rozvor (mm) | 1 481mm |
Spojka | V olejové lázni |
Stálý převod | Řetěz |
Typ převodovky | man |